top of page
info878648

הסוד לניהול הון משפחתי בתקופה פיננסית מאתגרת


כתבה שפורסמה בעיתון דה מרקר על ידי אגם קדם לוי

הסוד לניהול הון משפחתי בתקופה פיננסית מאתגרת

בית ההשקעות וולת'רוק הוקם כדי לסייע למשפחות בעלות אמצעים לשמור על ההון המשפחתי ולהגדיל את הרווחיות, גם למי שקיבל ירושה גדולה: "אנחנו יודעים לתת מענה רחב יותר מהמקובל בארץ באמצעות אסטרטגיה פיננסית, בשילוב פתרונות מיסוי ואפיקי השקעה ייחודיים"

אגם קדם לוי, בשיתוף וולת'רוק

משקיעים אוהבים לצטט את המשפט הוותיק "לגרום לכסף לעבוד בשבילך". ספרים שלמים נכתבו סביב אמרת הכנף המפורסמת, שאמורה לסכם את מדיניות ההשקעה האפקטיבית ביותר. אלא שניהול סכומי הון משמעותיים הוא מלאכה מורכבת, במיוחד בתקופה שמתאפיינת בחוסר יציבות כלכלית.

בית ההשקעות הישראלי אמ.אס רוק השקעות (RoK Investment) - וולת'רוק (WealthRock), עוסק בניהול פיננסי וניהול נכסים מסורתי לטובת לקוחות בעלי הון משמעותי, כשמאחוריו עומדים שורה של מנהלים בכירים מהמערכת הבנקאית ומשוק ההון הישראלי – שחברו יחד עם מנת להביא את החדשנות ואת פתרונות ההשקעה הייחודיים לטובת הלקוחות הישראליים.

את בית ההשקעות ייסדו יחד יובל אייזנברג, לאחר שכיהן בשורת תפקידים בכירים בפסגות, בנק מזרחי ואלטשולר שחם ונהנה מניסיון עשיר בתחום ה-Family Office – ולצידו אייל רחוביצקי, מומחה לתחום התכנון הפנסיוני ותכנון הפרישה שעבד בעבר בעולמות הבנקאות הפרטית ושוק ההון.

"הקמנו את רוק השקעות וולת'רוק כדי לתת למשפחות בעלות הון מענה רחב יותר מהמקובל בארץ", מסביר אייזנברג. "אנחנו עוסקים בניהול אסטרטגיה פיננסית מקיפה, המשלבת גם פתרונות מיסוי ואפיקי השקעה ייחודיים ומתקדמים. המטרה שלנו היא ללוות באופן צמוד את הלקוחות שלנו ולסייע להם להשיג את הצמיחה הנכונה שמתאימה לצרכים שלהם".

"אנחנו נותנים למעשה שירות של טיפול פיננסי כולל", מוסיף רחוביצקי. " רוק השקעות וולת'רוק נותן למעשה שירות של טיפול פיננסי כולל. זה אומר שאנחנו מתייחסים להיבטי מיסוי, ניהול הון משפחתי, העברת כספים בין דורית – כל התהליכים החשובים ללקוח שיש לו הון משמעותי. לבית ההשקעות יש התמחות בעולם ההשקעות האלטרנטיביות: אנחנו יודעים לייצר מוצרים פיננסים ייחודיים לטובת לקוחותינו, שמסייעים להם לקבל השקעה עם הכנסה קבועה ויציבה. בעזרת ההתמחות שלנו בהשקעות אלטרנטיביות, הלקוחות שלנו יכולים ליהנות מנכסים לא-סחירים ולא להגביל את עצמם רק לשוק ההון ולבורסה".

כיצד ניתן לאפיין את קהל היעד של בית ההשקעות וולת'רוק?

רחוביצקי: "אנחנו גוף שיודע לקחת משפחה עם הון משמעותי – שיכול להיות 15, 20 או 100 מיליון שקלים – ולתת לה פתרון ברמה הגבוהה ביותר. לרוב, הלקוחות שלנו הם אנשים שעשו את הונם לאורך שנים מפעילות עסקית, אקזיט משמעותי או שצברו נכסים בתחום הנדל"ן. צריך להבין שמשפחות בעלות הון נוטות לעשות הרבה תהליכים לא נכונים של ניהול כספים: אם זה בהיבטי המיסוי, אם זה בהעברת נכסים לילדים תוך יצירת נזק, ואם זה בתרחיש נפוץ מדי של קרבות ירושה. הרבה פעמים כשאנשים מקבלים ירושה גדולה ולא צריכים לעבוד בשביל הכסף – הם מגלים שהכסף הזה יורד לטמיון תוך כמה שנים".

כיצד השירות שלכם מסייע בהתמודדות עם תכנון ירושה?

אייזנברג: "התפקיד שלנו זה לנהל בשביל המשפחה את כל התהליך הזה מהתחלה עד הסוף. זה יכול להיות הורים בני 50 או בני 80 פלוס – שצריכים לחשוב מה יקרה אחרי שהם ילכו לעולמם. אנחנו מלווים בכל ההיבטים. יש לנו לקוחות שהם ישראלים ואף פעם לא הייתה להם חברה בשום מקום – ויש לנו לקוחות עם חברות שונות במספר יבשות. השירות שלנו מתחיל בחשיבה על מבנה המעטפת ההגנה המשפטית של המשפחה, עובר דרך תכנון העתיד הכלכלי שלהם ובכלל זה ניהול ההשקעות – ומגיע עד לאיתור תהליכים נכונים שיסייעו לשמור על ההון המשפחתי".

איך נראה "ארגז הכלים" הפיננסי שעומד לרשות לקוחותיכם?

רחוביצקי: "ההתמחות של בית ההשקעות שלנו, מעבר להשקעות אלטרנטיביות – היא פעילות בינלאומית. יש פתרונות רבים של השקעות יציבות ומעניינות בחו"ל, בין אם הכספים נמצאים בארץ ובין אם קיים רצון לנהל אותם בחו"ל. בסופו של דבר, במכשירים פיננסיים כאלה הלקוח יודע מה הוא מקבל. במקום להשקיע בקופות גמל או בחשבון מנוהל שבשנתיים האחרונות רשמו בעיקר הפסדים – כדאי שיהיה זמין לרשות הלקוחות מוצרי השקעה שבהם אין הפתעות".

כלומר, השקעה בנכסים לא סחירים בארץ ובחו"ל יכולה לסייע להתמודד עם התקופה המאתגרת בשווקים.

רחוביצקי: "לחלוטין. אנחנו יכולים להשקיע בנכסים שהם הרבה יותר יציבים מבחינת הביצועים שלהם – ושנהנים מתשואות גבוהות במיוחד. צריך להבין שכאן יש יתרון לפעילות בחו"ל: הדירוג של הבנקים הישראלים הוא נמוך יחסית לדירוג של ישראל עצמה. אם לקוח מוכן לתת לבנק ישראלי מיליון שקלים ולקבל 4.5 אחוז ריבית בשנה – אין סיבה שהוא לא ישקיע בבנק אירופאי שנהנה מדירוג גבוה יותר ויניב לו ריבית גבוהה יותר. מדובר כאן על מוצרים מובנים שהבנקים אחראיים עליהם – מה שנותן ללקוחות רמת ביטחון מאוד גבוהה".

אייזנברג: "בתי השקעות הישראליים מחזיקים ביתרונות רבים בכל הקשור לניהול השקעות – אבל הם לא מתמחים בעולם ההשקעות האלטרנטיביות. בתי ההשקעות הגדולים בארץ לא יכולים להסתפק במוצרים מהסוג הזה – כי הם חייבים לנהל תיק בשוק לניירות ערך הסחיר מעדיפים לנהל תיקי השקעות בשוק ניירות הערך הסחיר בלבד, הם טובים בזה אבל בעולם של היום לא ניתן להסתפק בזה. עולם ההשקעות במדינות המפותחות התקדם כבר ממזמן לשם ולראייה אופן ניהול ההשקעות של הגופים המוסדיים הגדולים בעולם והיום יש לנו את האפשרות להנגיש ללקוחות שלנו פתרונות מהסוג הזה ולהרחיב את סל פתרונות ההשקעות שלהם. אנחנו מגיעים עם ניסיון בינלאומי עשיר ושיתופי פעולה עם גופי השקעות מהמובילים בעולם מה שמאפשר לנו כיום לקיים יחסי גומלין ושיתופי פעולה עם כלל הגופים המוסדיים ובתי ההשקעות בארץ וחטיבות ההשקעות שלהם שפועלות בתחומים אלו , אנחנו מייעצים להם, עובדים איתם בשיתוף פעולה".

חדשנות וגישה מסורתית

מאז הקמתו בשנת 2021, בית ההשקעות רוק וולת'רוק צבר ניסיון עשיר בהגדלת רווחיות ובשמירה על הון משפחתי של משקיעים רבים בישראל. "אנחנו משלבים בין שני העולמות", מדגיש יובל אייזנברג. "מצד אחד, אנחנו משלבים חדשנות פיננסית בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם ומעמידים לרשות הלקוחות שלנו את הפתרונות המתקדמים ביותר – אך מנגד אנחנו שומרים על גישה של ניהול נכסים מסורתי, מגוון ובטוח".

אייל רחוביצקי מסכם ואומר כי בוולת'רוק בבית השקעות רוק יודעים כיצד לתפור חליפה בדיוק לצרכי הלקוח: "בסופו של דבר, מערכת היחסים בינינו לבין הלקוחות שלנו היא מאוד אינטימית – יש בה הרבה אמון ואנחנו נדרשים להכיר את הצרכים האישיים של בני המשפחה. אנו יודעים כיצד לשמש כתובת אחת לכל הצרכים הפיננסיים של המשפחה – ולבנות בדיוק את חליפת הפתרונות שמתאימה ללקוח".


10 צפיות0 תגובות

Comentarios


bottom of page